Veszprémben a jelenlegi városszerkezet az 1980-as években alakult ki. Azóta markánsan senki nem nyúlt a közlekedési hálózathoz. Ma majdnem minden háztartásra jut egy autó, míg a városszerkezet kialakulásakor ez közel sem volt így. A változás parkolási problémákhoz, közlekedési dugókhoz vezetett. Ezt próbálják enyhíteni az észak-déli közlekedési tengely kiépítésével, az OTP és a kórház csomópontjába tervezett dupla körforgalommal, de a polgármester is elismerte, hogy az igazi megoldást a belső körgyűrű folytatása jelentené a Jutasi út és a Pápai út között. Ez becslések szerint harmadával csökkentené a belváros gépjárműforgalmát.
Az országgyűlési választási kampányban is szóba került a téma. A Fidesz és az MSZP hitelességét egyaránt rontja az ügyben, hogy a szükséges forrás megteremtéséhez az MSZP kormányzása idején fideszes képviselők tettek javaslatot az állami költségvetés módosítására, a Fidesz kormányzása idején, pedig szocialista képviselők nyújtottak be hasonló javaslatot. Mindkét esetben sikertelenül.
Olyan fejlesztésről beszélünk, amely a veszprémiek közös érdeke. Ezért a következő közgyűlésen napirend előtt kérdezem majd a polgármestert, miként látja most megvalósulásának várható időpontját? Milyen lépéseket tesz a városvezetés a belső körgyűrű folytatásának érdekében?